♡ ڿڰۣڿڰۣڿڰۣ-----

Don ♥•*¨*•. t ♥•*¨*•.Speak

Dobrodošli na ove stranice
Neću Vam predstavljati sadržaj bloga.
Najbolje će biti da Vam se sam predstavi.
Prošetajte ovim stranicama i sami odlučite koliko ćete se zadržati .
Zadržite se onoliko , koliko Vam prija.

To je uvijek najbolja mjera.
ღϠ Lily ₡ღ

5. listopada 2024.

Devojke koje ne veruju u mitove - Radmila Petrović



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kod proročnice smo išli

tata, mama i ja

rekla je biću muško

i nešto veliko

spaslo mi je život 

 

devojčice koje se ovako rode 

ne poznaju bogove

za sedmi rođendan 

kolju petla  na panju

 

ne koriste maskaru

nego masat i francuski ključ

voze traktor

cede čvarke

i jedu kavurmu

 

to su one dugonoge devojke

što same šetaju

dok se prve pahulje tope

na krovu hotela Moskva

 

priđi im samo ako možeš

zavoleti muškarca u njima 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P.S.

Gledam apokaliptične slike na TV-u. Sve se dešava na prostoru  FBiH ( Jablanica, Konjic, Kiseljak...) poplave i klizišta odnijele ljudima sve,kuće,imovinu,zbrisalo sve za jednu noć,te i ljudske živote.

Tuga neka sjela mi na grudi,žao mi čovjeka, običnog,malog.

Užas!Ne mogu više ni da gledam te jezive slike i da slušam o tome.

Mrzim prirodne katasrofe, požare, poplave, cunamije, tajfune, oluje koje opustoše sve, poslije sebe. I ratove mrzim, žao mi čovjeka. Posebno mi žao djece! I poslije takvih pošasti, više ne možeš prepoznati gradove i predjele, jer to više nisu isti gradovi i predjeli. 

A tek kako je ljudima, juče imali sve - danas nemaju ništa! Sve graditi ponovo. Kako? Od čega? Dokle? 

U psihu ne ulazim, nije ni ona bolja od ruševina. Tek ona! Ko preživi apokalipsu - nikad više nema istu dušu. Isti san nema. Isti pogled na svijet. 

Sve se mijenja iz temelja!

Eto, nedavno som putovala putem uz Jablanicu,  a bila je tako pitoma i mirna, a danas se ne prepoznaje koliko je razorena od poplave i klizišta. Gomila kamena na kamenu.

 Pustinja. 

Odlučih da isključim TV-e i radio  i prohrljam po nepričitanim knjigama na polici i odaberem  jednu nasumično - jednu zbirku poezije, zanimljivog naslova 

"Moja mama zna šta se dešava u gradovima"

 u kojoj autorka tematizuje,o tome, šta se dešava kada umjesto očekivanog rođenja voljenog sina na svijet dođe neželjena djevojčica,i još jedna u redu,ali kao treća.

Prekrasna i neočekivana interesantna poetika umjesto predgovora stoji:

"Gospođo, što imate kod kuće?

Dve kćerke.

Čestitam, dobili ste i treću."

 

Načisto me je osvojila tematika. Novi vijek, a stari primitivizam ukorjenjen duboko u balkanskog čovjeka. Onaj što se prenosi s generacije na generaciju.  

Da li je važno da li je muško ili žensko dijete? 

Nek je zdravo

 i veselo i  nek je sa ovog svijeta! 

 

Zar, nije dovoljno?

Nema komentara: