" Живот целог непомичног тела те жене
био је, изгледа у ногама;
управо у стопалима.
Она су улазила, за тренутак, у своју обућу, па би се одмах извлачила из ње,
једно за друго, или оба одједном....
Њене две босе ноге би кружиле, свака за себе,
као да цртају, и одмах бришу,неразумљиве и чудне знакове,
затим би се саставиле и грлиле, припијале и миловале у нежној, безазленој игри.
Само ни то није трајало дуго,јер би одмах стале да се тару, куцкају и сударају несташно и љутито,
да се понашају несташно и љутито као два рђаво васпитана детета.
...
Али ,игра се није заустављала ту.
У даљем низу преображаја, те ноге су се лако и живо одвајале од тла коме иначе робују,
тањиле се, мењале боју, бледиле и трепериле једно време као крила која,
док живе, не знају шта је додир са земљом.
...
Тако се игра настављала и предвидети се није могло докле ће трајати ни куда ће отићи,
шта ће све моћи да постану и буду те две мале ноге у игри коју играју саме са собом,
на својој заклоњеној и покривеној позорници
којој је Лазар једини,
случајни и неслућени гледалац"
П.С.
Фасцинантна приповијетка
из неисторијског круга Андрићевих приповиједака,
исприповједана у трећем лицу, објављена 1956. године.
Главни лик је Лазар.
Лазар негде путује,
и чекајући брод, сједа на веранду великог ресторана.
За столом постављеном према његовом сједи двоје младих људи,
мушкарац му је окренут лицем а жена леђима.
Лазар је посматра одастраг.
Када му поглед склизне наниже он види како се жена игра својим стопалима.
Та чаробна игра сасвим обузме Лазара,
и у томе је цијела прича.
Nema komentara:
Objavi komentar